Henriette Toftegaard Jensen

Om livet på landet, børn, motorik, leg, læring, iværksætteri, eventyr og drømme

#hånden på hjertet 8

Skriv en kommentar

#håndenpåhjertet
Nogen gange forstår jeg ikke verden…
Men det skal jo jeg heller ikke..
Ikke for enhver pris.
Jeg ser mig selv som forstående og hjælpsom.  Og faktisk har jeg altid givet mere til andre end jeg fik. Nogen tog også for meget og behandlede mig skidt.

Jeg har altid tænkt mere på andre end mig selv og lært at klare mig selv. Det er der mange plusser i, men også et par minusser som jeg har “fået” med mig.
Jeg har kigget efter fejl ved mig selv og følt mig værdiløs. At jeg ikke var noget værd.

Nu lærer jeg at tænke mere på mig.. og tænke på at være selvkærlig, elske og værdsætte mig som jeg er.. #henriettetid

Ikke at jeg glemmer andre, men jeg er nødt til at passe på mig selv. Lidt ligesom at give mig selv iltmasken først.

Væk med det der ikke er godt for mig. En slags oprydning i mit liv. Tilbage bliver det der er af værdi for mig. Og det tror jeg faktisk er ret sundt

Jeg vælger de gode ting og fokuserer på #livetssmådetaljer
#taknemmelighed  og at
#jegerheltperfektsomjeger #duerheltperfektsomduer
#passioner #jegopleverglædeoglykke #liveterforkorttilandet
#jegerpåvej
#heyjegersmuk
#jegervigtig

18010227_1182087755235876_4530070590230277573_n

Forfatter: Henriette Toftegaard

Jeg er 48 år og er sygeplejerske, lærer, sundhedsplejerske og motorikvejleder. Jeg har linjefagene specialpædagogik og natur/teknik, samt fagene psykologi, pædagogik, almen didaktik og valgfagene velfærdsinnovation og museumsformidling. Har desuden undervist i historie, kristendom, billedkunst og været naturfaglig lærer i læringscentre. Jeg har arbejdet som naturfaglig lærer og meget af tiden på skolernes pædagogiske læringscentre (skolebiblioteker), men også haft fagene historie, kristendom, billedkunst og natur/teknik. Jeg har en bred viden og kompetencer indenfor børneområdet, leg, bevægelse og læring. Min familie består af min søde mand og mine børn tvillinger på 17 år. Vi bor i Torrild og har boet på landet på en lille gammel gård i 11 år. Jeg har realiseret drømmen og er ved at skabe Danmarks helt unikke Eventyrskov med naturlegeplads, motorikbane, sansesti, nisser, trold og mange andre væsener fra danske sagn og eventyr. Se mere på www.eventyrskov.dk. Vi åbnede helt officielt 1. april 2016 og vi er allerede velbesøgt. Det startede som en ide - en drøm og er nu virkelighed <3 Vi ses på mine blogs Henriette Hønemor eller Henriette Toftegaard. Eventyrskoven er også på facebook :-) Mange eventyrlige hilsner fra Henriette Toftegaard

Skriv en kommentar